2018 - Borgenoldis

2018

Historien
7. januar - Nyttårskonsert
Konserten, som var den 12. i rekken, ble avviklet i Teatersalen i Asker Kulturhus søndag 7. januar kl. 18. Konserten ble godt mottatt av ca 300 fremmøtte. Kveldens verter var Bente J og Arvid Lunde, og dirigent var Camilla Bjerkelund. Repertoaret besto av: King Cotton, Tir N’A Noir m/Ann-Cathrin Tessnes, Sweet home Chicago, Serenade, Libertango, The Typewriter, Suite fra Nøtteknekkeren (sats 2, 3 og 4), Visa från Utanmyra m/Ann-Cathrin, Radetsky march, Pomp and Circumstance m/allsang og ekstranummer Froh und Heiter.
Marie Kristin Øydvin, som vinner av Martin Lundes Musikkstipend, fremførte en folinkonsert. I tillegg fremførte sangeren Kolbjørn Vinje Svendsen New York og My Church.
Kvelden ble avsluttet med middag og hyggelig samvær på Lancelot restaurant i Asker.

12. mars - Årsmøte 2018
Årsmøte avholdes i Vardåsen kirke med 23 medlemer tilstede.

15. mai - Friundervisningen i Asker
Vi gikk i tog fra Friundervisningen i Lensmannslia til Nordre Bondi gård. Bak oss kom ca 200 innvandrere som deltok i norskundervisning og som fikk et innblikk i norsk kultur. Nydelig sommervær, god trening til 17. mai og god stemning.

17. mai - Full pakke
Kl. 07 ble vi kjørt med buss til Jansløkka hvor vi spilte i barnetoget. Toget gikk forbi hovedinngangen på Skaugum, hvor kronprinsfamilien hilste, og videre ned Kirkeveien til Asker sentrum. Etter forfriskninger og "konsert" på Lanzelot gikk turen til Asker bo- og behandlingshjem med konsert, karbonadesmørbrød og kake. Bussen tok oss deretter til Borgen der vi spilte i barnetoget som gikk fra nederst i Huldreveien forbi boligblokkene, via Borgenveien, Søndre Borgen bo- og behandlingshjem og frem til Borgen skole. Før taler, leker og forfriskninger spilte vi "Ja vi elsker".

24. mai - Åpning av Borgen Innbyggertorg
Vi spilte ved åpningen av det nye innbyggertorget på Borgen.

9. juni - Blås i D 30 år
Vi deltok på jubileumsstevne i Horten. Etter å ha marsjert i storkorps gjennom Horten sentrum spilte vi konsert med tre andrer korps i Lystlunden. Vi fremførte Vi gratulerer, Bravura, Rosa på ball, Wir kommen alle in der Himmel og Froh und Heiter.

10. juni - Åsenblåsen veterankorpskonsert
Vi spilte konsert på Persbråten skole sammen med fem andre korps.
Vi fremførte Sweet home Chicago, Serenade, Visa från Utanmyra og Libertango. Fellesnummer: Gammel jegermarsj

16. - 19. aug - Korpstur til Praha
Med Escape Travel som reisearrangør og en dyktig guide hadde vi en flott tur for vel 30 deltagere. Med ny sommeruniform (rødt skjørt/bukser med hvit overdel) overlevde vi 30 grader pluss og sol.  Vi holdt konserter flere steder i Praha, og repertoaret besto av Flexiheftet og diverse marsjer. En dag var vi i Pilzen hvor vi besøkte bryggeriet Pilzner Urquell og holdt konsert i byparken. På veien hjem fikk vi middag og folklore på et vertshus i landbyen Stary. Siste dag tok vi en guidet båttur på elven Moldau, hvor vi fikk oppleve den flotte byen med bygninger og bruer fra elvesiden.

13. sept - Oktoberfest hos Manag-E i Asker
I forbindelse med firmaets oktoberfest spilte vi tyrolerlåter.

20. sept - Asker sentrum
Vi spilte for Sentrumsforeningen i forbindelse med Asker Treningssenters løp til inntekt for kreft.

20. okt - Oktoberfest for medlemmene
En flott fest på Jansrud grendehus. 24 personer hadde kledd seg ut i oktoberfest-kostymer og fikk servert pølser med sauerkraut og øl.

10. - 11. november - Seminar
Som en oppkjøring til nyttårskonserten arrangerte vi seminar på Emma Hiorth skole lørdag og søndag. Dyktige instruktører ledet gruppeøvelser lørdag, mens det var samspill med dirigent søndag.

24. nov - Julemarked i Vardåsen kirke
Vi spilte en halv time med julesanger, flexmelodier o.l. på kirkens julemarked.

1. desember - Juletretenning i Asker sentrum
Vi spilte julesanger på Føyka før vi ledet fakkeltoget til Jernbanetorget hvor det var juletretenning og underholdning.

24. desember - Vardåsen kirke
Vi spilte under julegudstjenesten kl. 14.